Snackable content
October 6, 2023

Maak relevante content met het 3S model

#contentcreatie #marketing

Een simpel en treffend model om te gebruiken bij het maken van jouw content is het 3S model. Het 3S model geeft je handvatten om ervoor te zorgen dat de content die je creëert en inzet ook doeltreffend is. 
Bij het 3S model gaat het om de volgende termen: snackable, shareable en searchable.

Snackable 

Om op te vallen moet je content maken die opvalt. Het internet staat vol met beelden, dus je moet met iets bijzonders komen om jezelf in de kijker te spelen. Vooral korte en krachtige berichten spreken aan. Het is niet voor niets dat de Reels van Instagram en TikTok filmpjes zo populair zijn. Als jouw content de kijker aanspreekt en een hoog ‘snackgehalte’ (hap-slik-weg) heeft, dan is de kans groot dat de lezer terugkomt.

Shareable

‘Like en share’, het zijn termen die tegenwoordig haast in het woordenboek terug te vinden zijn. Als jouw bericht makkelijk te delen is, kan dit in je voordeel werken. Je kan interesse wekken en het bereik van jouw content wordt groter. Zorg er dus voor dat, waar je de content ook plaatst, het makkelijk te delen is. En nog belangrijker, zorg ervoor dat jouw content de moeite waard is om te delen.

Searchable

Nou kan je content nog zo goed weg te happen zijn en de deelknop heel prominent aanwezig zijn, als niemand je content kan vinden dan heb je er niks aan. Het is dus van belang dat jouw content vindbaar is. In onze vorige blog hebben we het ook al over gehad, maar een optimale vindbaarheid is onmisbaar. Gebruik de juiste zoekwoorden en weet waar jouw doelgroep naar zoekt. Nu je weet wat het 3S model inhoudt, kan je onderzoeken of de content die je gebruikt kort en krachtig, makkelijk te delen en goed vindbaar is.

nieuwsbrief

Blijf op de hoogte: schrijf je in voor aanbiedingen en nieuws!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Meer lezen?

Alle artikelen bekijken